Saturday 10 October 2015

MENGEJUTKAN!! Misteri Siapa Yang Memberi Makan Kepada 2 Murid Orang Asli Yang Terselamat

Kes yang aku rasa nak follow adalah kes kehilangan 7 murid orang asli yang di katakan lari dari asrama selepas takut kena marah sebab mandi sungai. Sebabnya... kalau ikutkan tempat mereka di temui tu 500 dari tempat mereka hilang. Tak jauh mana pun tak orang cari dekat 2 bulan baru jumpa. Adakah pihak yang terlibat dalam operasi pencarian sebelum ni tak cari kawasan tu atau nampak mereka ada kat situ sebelum ni. Ini bukan statement menyalahkan sesiapa tapi pertanyaan yang aku nak sangat tahu jawapannya.


Semalam terbaca update terkini di Harian Metro online.. Menurut cerita salah seorang mangsa yang terselamat kesemua 5 murid termasuk 4 yang belum di temui mati akibat kelaparan cuma seorang murid berusia 8 tahun, haikal mati lemas ketika menyeberang sungai. Ya Allah tak dapat aku bayang perasaan 2 murid yang terselamat melihat yang lain mati depan mata. Dengan ketakutan dalam hutan, tengok kawan2 lain meninggal dunia mesti trauma budak budak tu. Kalau kita yang dah tua bangka ni pun boleh trauma apatah lagi budak budak.

Semua orang nak tau apa berlaku pada mereka semua semasa dalam hutan. Sebab yang terselamat mendakwa ada seseorang memberi mereka makan kepada mereka berdua? Aduhai timbul lagi satu misteri yang tak terungkai. Manusia atau makhluk yang menjelma sebagai manusia? dalam hutan macam2 makhluk ada. Hanya Allah yang lebih mengetahui segalanya yang berlaku. Dan tak mustahil mereka cuma berhalusinasi. Sebab manusia kalau dalam keadaan tertekan memang boleh jadi macam tu.

Apapun.. tak sabar nak tunggu hasil siasatan kenapa budak2 tu sampai boleh lari hanya sebab membuat kesalahan kecik iatu mandi sungai?? Aku tetap nak tau benda tu. Kalau tak dapat tahu aku rasa tak puas hati pulak. Hope ada jawapan dalam masa terdekat. Kenapa mereka semua takut sangat sehingga lari dari asrama. - SUMBER

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive